Veľkonočný pondelok (1, 2)

Tento pracovný list obsahuje tri cvičenia, ktoré sú zamerané na rozvoj ústneho jazykového prejavu, ktorý úzko súvisí s kultúrnym dialógom tematicky spätým s Veľkonočným pondelkom.
SPRÁVNE ODPOVEDE:
I. 1. šibačka a 2. oblievačka, II. 1. chlapcov – dievčatá, 2. Dvaja – vedro/vedrá, 3. štyria – korbáč, 4. Dve – šatku, 5. kačka – káčatiek
TIP č. 1: V prvom cvičení môžete stručne opísať obrázok v duchu, kto alebo čo sa na ňom nachádza, čo majú osoby oblečené, príp. aké predmety držia v rukách. Môžete prediskutovať, resp. zopakovať, čo je pre tradície Veľkonočného pondelka typické, aký postoj majú vaši žiaci/študenti k týmto tradíciám, páčia/nepáčia sa im, chceli by ich mať aj vo svojej kultúre, prečo?
TIP č. 2: V druhom cvičení sa zamerajte na detaily z obrázka. Dbajte na lexikálno-gramatickú správnosť odpovedí. Žiakom/študentom môže pritom pomôcť počet prázdných miest.
TIP č. 3: V treťom cvičení môžete nechať žiakov/študentov pracovať vo dvojiciach. Vymyslia tak určite omnoho vtipnejšie texty a aj pre nich to bude väčšia zábava.
POZNÁMKA: Aj tento obrázok vznikol na zakázku len pre účely tohto balíčka podnetných aktivít. Ich autorkou je česká výtvarníčka Karolina Shipstead.

[foogallery id=“7679″]

Návrat hore

Prihlásenie

Profil

Zabudnuté heslo?